10 sugestii pentru producatorii de mobila

Intrucat de cateva saptamani sunt intr-o cautare mai ampla de mobila, am observat cateva greseli pe care producatorii/vanzatorii romani de mobila le fac:

1. Orarul Intr-o economie in care cateva sute de mii de oameni au 2 slujbe, altii nu isi permit sa lipseasca de la lucru de frica de a nu fi lasati la vatra, iar oamenii cu potential de a cumpara mobila mai scumpa lucreaza aprox 14-16 ore pe zi, orarul clasic intre 9-17 sau 9-19 de luni pana vineri nu mai este bun.
Majoritatea cartilor de marketing de duzina subliniaza adaptarea orarului de profilul clientilor. Cartile respectabile dau si exemple punctuale de magazine care au reusit sa creasca semnificativ numarul clientilor adaptandu-se. E adevarat ca nu obtii rezultate in 2-3 luni, dar oamenii se adapteaza la ce li se ofera mai repede decat s-ar crede. Crede cineva ca marile magazine nu au testat retetele acestea si tin deschis de la 8 la 23 fiecare zi a saptamanii aiurea? Sunt multe persoane care doresc sa se uite la mobila si sambata si duminica, pt ca sunt si mai relaxati si mai liberi.

2. Design inovator. Tuturor ne-au placut designurile mobilei din anul 1970-1980. Dar multi eram copii pe atunci. Si multi asociem acel design cu copilaria noastra. Insa daca am deja o mobila cu acel design, inca semi-functionala, ce rost ar mai avea sa imi iau una aproximativ la fel? Doar ca sa ma laud ca mi-am schimbat mobila?

3. Functionalitate. Inteleg ca sertarele adanci de 40 cm, fara despartitoare sau separatoare pot parea utile si functionale unora, insa cei care au IQ de peste 50 pot sustine argumentat ca NU SUNT. Unora li se poate parea chiar ca la o bucatarie coltul acela care ramane aproape inutilizabil asa trebuie sa fie. Mie insa nu mi se pare. Chiar pot sustine argumentat necesitatea unor rafturi pe sine curbate care sa ma ajute sa il folosesc. Nu toti avem bucatarii de 50 mp.

4. Modularitate. Multe din apartamente sau case nu mai au aceleasi calapoade cu cele in care locuiesc cei 2-3 designeri ai dvs. De aceea ar fi util sa ne putem mobila o casa sau un apartament altfel decat ati dori dvs. De aceea, ne-ar ajuta niste corpuri modulare. De biblioteca, de haine, de coltare. Pe care sa ni le compunem noi cum ne taie capul, sa ni le particularizam cum este spatiul fiecaruia dispus. Inteleg ca designerul dvs are o casa care ii place, dar a mea nu vreau sa arate la fel.

5. Mobila functionala in showroom. Daca vin la dvs in magazin si vreau sa cumpar mobila, am pretentia sa o pot folosi, sa o pot incerca. Si da, am nevoie ca usile dulapurilor sa se poata deschide, sertarele sa nu cada de pe sine cand il deschid putin, corpurile suspendate sa nu imi cada in cap daca pipai materialul. Sunt niste lucruri de bun simt. Daca in showroom nu o pot folosi, ce rost are sa o cumpar? Ca sa am ce repara dupa aia?

6. Design de camere diferite. Adica daca am o camera de 37.5 mp, as vrea sa vad o mobila care sa stea bine ca asezare in camera respectiva. Nu sa ma pun eu sa masor pana innebunesc in magazinul dvs, sa incerc sa imi imaginez cam cati metri imi raman sa ma strecor intre dulap si pat etc. Mai departe sa pot schimba corpuri intre ele, pe principiu modularitatii.

7. Calitate la pret rezonabil. Pozitionarea pur si simplu a unor mobile la preturi diferite, dar facute in aceleasi materiale de slaba calitate nu ne ajuta sa ne hotaram. Vrem diverse game, diverse preturi pentru acelasi stil aproximativ de mobila de exemplu. Nu vrem aceeasi calitate slaba impachetata si colorata diferit la pret diferit. Si daca nu vreau pal de 0.5 cm nu inseamna ca vreau lemn masiv. Daca vrem niste game intermediare cerem prea mult?

8. Site-uri functionale Daca tot s-au investit niste bani in designul, introducerea descrierilor mobilelor, dimensiunilor lor, oare ar fi costat mult mai mult sa ne putem configura mobila de acasa, dupa ce am vazut-o in magazin? Sa putem vedea 3D cum ar arata, cat ar costa total, sugestiii de culori la mobila vs pereti etc.

9. Incercarea mobilei. Majoritatea magazinelor de mobila din tara au afise mari sa nu atingi mobila, sa nu te pui pe fotolii, sa nu misti un deget la ei in magazin. Daca nu mi se permite sa ma urc pe un pat pe care urmeaza sa dau 700-1000-2000 RON, fara somiere, saltea etc, nu il voi cumpara. Am mai mult respect pentru banii mei decat „garantia” unui magazin ca ma voi simti bine in acel pat. La fel si cu restul mobilei.

10. Vanzatori amabili. Care sa stie si sa te lase in pace cand vrei sa studiezi tu de capul tau mobila si sa vina sa te ajute cand nu pricepi ceva, mai repede de 20 de minute preferabil. Care sa aibe interzis vorbitul la mobil in timpul programului. Si mancatul semintelor, rosul unghiilor.

Intr-o perioada in care vanzarile la mobila au scazut relativ mult, iar producatorii se plang de nivelul vanzarilor, ar fi utila o reorientare a politicii vis-a-vis de clienti. Ar mai fi utila o privire in magazinele din strainatate, in care mobila buna nu e atat de scumpa ca la noi. In care mobila e foarte practica si in orice spatiu micut poti pune un corp modular perfect functional. Altfel iesirea din criza va numara multi mai putini producatori.

Acest articol a fost publicat în crestere economica, idiotenie, Uite ca se poate! și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la 10 sugestii pentru producatorii de mobila

  1. Ionut zice:

    Dragut. Un material care ar trebui lecturat de orice producator de mobila.

Lasă un răspuns

