Eu am renuntat la Politie demult…

Prima oara a fost acum 5 ani. Cand mi s-a spart o masina cu simplul scop al furtului. Culmea, am prins si hotul. Cu politisti cu tot. Cum hotul doar vandalizase masina, singura pedeapsa pe care a primit-o a fost un pumn in cap de la politist, care mi-a explicat ca trebuie batut astfel incat sa nu se vada nimic. Dupa ce am si-a revenit din caderea la pamant, am facut drumul catre sectie cu totii. Acolo am petrecut vreo 4 ore dand declaratii, enervandu-ne si auzind explicatiile politistilor ca acesti hoti nu patesc nimic, pentru ca majoritatea nu primesc arest preventiv, pentru ca nu sunt pericol social.

Din increderea mea in forta legii m-am lasat convins sa depun plangere pentru distrugeri, in valoare de 3 milioane. Am ajuns undeva cu asta? Desigur. Am primit in urmatorii 3 ani citatii la tribunal, sa ma prezint in procesul deschis impotriva infractorului. Nu am mers, pentru ca ma lamurisem cu forta legii.

M-am intrebat de atunci mereu ce s-ar fi intamplat daca hotul reusea sa plece cum masina mea si omora pe cineva, beat fiind? Probabil urma sa fuga de la lucul accidentului. Oare cate explicatii si declaratii trebuia sa dau eu in cazul acela? Oare masura arestului preventiv se judeca tot asa? Nu cred ca vreau sa mai stiu.

A n-a oara cand am renuntat la serviciile Politiei a fost in urma cu 2-3 saptamani, cand s-a efectuat o spargere. Politistii care au venit ne-au explicat cat de bucuros ar trebui sa fiu ca s-a furat doar un computer, ca puteau salta tot. Au mai spus ca in 10 ani de existenta, au vreo 3-4 cazuri rezolvate de furt. Nu mai stiu daca din 1000 sau din 10.000. Le-am multumit pentru prezenta si am anuntat ca nu mai doresc sa depun plangere. Nu mai voiam citatii, perchezitii, inventare, controale de stoc de la Finante, Garda Financiara si cine mai stie cine din nou pentru cine stie cata vreme.

Asa ca domnule Presedinte, domnule Prim-Ministru, sa stiti ca nu pierdeti mare lucru. Binenteles ca dvs aveti acces si la multe alte protectii, dar eu, simplu cetatean, mi-am cam pierdut increderea in forta lor de ceva vreme.

PS. Desigur ca a renunta la serviciile valoroase nu va fereste de viitoarele eventuale confruntari directe cu ei, dar aici eu ma bucur ca sunt un simplu cetatean. Pentru ca Politia, daca vrea sa te atinga, reuseste de cele mai multe ori.

Acest articol a fost publicat în trist dar adevarat. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

