Lectii despre turism, frumusete si armonie

Mergand acum cativa ani in vizita in Franta, am stat la niste prietene care au avut bunavointa sa ne plimbe prin Paris si apropierea lui in diverse orase.

Cum orientarea e mai dificila prin multitudinea drumurilor nationale si a autostrazilor din Franta, fetele foloseau un GPS pe care de obicei il aveau setat pe „drumul cel mai scurt”. Drept urmare, in numeroasele calatorii prin Franta se trezeau mergand pe diverse drumuri marginase, prin paduri, sate mici si locuri virgine de civilizatie. Dar cu niste drumuri mai bune decat orice am vazut eu personal prin Romania.

Unul din drumurile facute cu noi a fost catre Giverny, o localitate micuta dar cu privelisti deosebite. La intoarcere am nimerit pe un astfel de drum de tara, prin paduri, cu asfalt impecabil, marcaje deosebite etc.

Ceea ce m-a frapat insa a fost o casa in mijlocul pustietatii, cu nici o alta la minim 5-6 km de ea, pe unde nu prea treceau masini, insa era complet inconjurata de flori. La drum, in fata gardului, langa casa si la ferestre.

Frumusetea era cultivata natural de acei oameni,la fel de natural ca si respiratia. Nu aveau nevoie ca cineva sa le admire florile, le cresteau pentru ca in ei era un sentiment innascut al frumosului.

In orasele turistice am trait cu falsa impresie ca oamenii cresc flori la geamuri pentru a fi mai placuti de turisti, insa intalnind acea casa si mai cateva la fel am inteles ca, de fapt, au o cultura a armoniei si a frumosului. Nu o fac pentru turisti. Florile nu le cultiva in culori complementare la casele alaturate pentru a fii laudate, ci pentru ca ei isi iubesc orasul si casa.

Iar turistii sunt cei care vin sa admire frumusetea Frantei si armonia incantatoare de acolo, incepand cu acele case singuratice, continuand cu oasele mici si terminand cu Palatul Versailles.

Aceasta cultura a frumosului ne-ar folosi si noua. Daca nu am fi in stare sa punem florin in fata caselor, macar nu am mai avea atata mizerie pe strazi. Si PET-uri in ape.

Si sunt sigur ca am avea mai multi turisti. Care nu ar mai veni sa vada locurile in care noi nu am ajuns, ci acelea pe care le-am transformat.

Aici am pus niste poze asemanatoare cu cele vazute de noi pe acolo, pt ca din pacate noi nu am facut poza acelei case.

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

